Jak správně odpovídat na poptávky, jak zaujmout.

Jak správně odpovídat na poptávky z Deníku nevěsty

Každá poptávka od snoubenců je příležitostí získat novou zakázku. Jak ale napsat odpověď, která zaujme, nezapadne mezi ostatními a přesvědčí zákazníky, že právě vaše služby jsou ty pravé? Není to tak složité:


1. Odpověď musí být osobní a konkrétní

Snoubenci si vás nevybrali náhodně – oslovili vás proto, že je něco na vašem profilu zaujalo, nebo odeslali hromadnou poptávku a očekávají jasné informace. Počítejte s tím, že většina zákazníků se nedoptává, pokud nedostane jasné informace hned. Často ani nevědí, na co přesně by se měli zeptat. Vaše odpověď by proto měla být přizpůsobená jejich poptávce, nikoli jen obecná fráze typu: „Pokud máte zájem, zavolejte mi.“

Představte si sami sebe v roli zákazníka. Přijdou vám dvě nabídky: jedna pěkně popsaná s podrobnými informacemi a odpověďmi na základní otázky a druhá strohá, bez náznaku snahy zaujmout. Budete mít chuť se doptávat na druhou nabídku, když vše podstatné máte v té první?

Dobrý příklad odpovědi:
„Dobrý den,
děkuji za váš zájem. Jmenuji se Petr a mám dlouholeté zkušenosti v této oblasti, dokážu vám poradit i s dalšími věcmi kolem svatby. Vaše svatba v [místo] vypadá skvěle! Nabízím [konkrétní službu] s [nějakou výhodou, např. vlastní technikou, speciálním balíčkem, zkušenostmi z podobných akcí]. Zde je orientační cenová nabídka: [uvedení cenového rozpětí]. Nemám problém cenu upravirt dle Vašich požadávků. Mám volný termín a rád vám zašlu více ukázek nebo si můžeme domluvit telefonický hovor. Jaký styl preferujete?“

Špatný příklad odpovědi:
„Dobrý den, rád Vám svatbu nafotím, pokud máte zájem, zavolejte mi.“


2. Uveďte konkrétní informace o službě a ceně

Snoubenci potřebují rychle zjistit, zda váš styl a cenová hladina odpovídají jejich představám. Nebojte se uvést alespoň orientační cenu a popsat, co je v ní zahrnuto.

Příklad:
„Nabízím DJ služby s kompletním ozvučením a světelnou show. Cena za celý večer (18:00–2:00) se pohybuje mezi 12 000–15 000 Kč podle rozsahu služeb. Rád se přizpůsobím vašim požadavkům – máte už představu o hudebním stylu?“

Nebojte se nabídnout jinou cenu, než jakou snoubenci uvedli jako orientační. Většina snoubenců se v cenách neorientuje a nemá představu, kolik co stojí. Od toho jste vy, dodavatelé, abyste cenu obhájili. Pokud to neuděláte hned v první odpovědi, může to udělat někdo jiný a získat zakázku místo vás.


3. Dobře vyplněný profil v katalogu je základ

Vaše odpověď může být skvělá, ale pokud si vás snoubenci zobrazí proklikem z odpovědi nebo najdou přímo v katalogu a váš profil je prázdný nebo nevýrazný, mohou si to rozmyslet.

Co by měl obsahovat dobrý profil?

Stručný, ale výstižný popis – V první úvodní větě jasně sdělte, co nabízíte a čím jste výjimeční. Není potřeba psát „jsem svatební fotograf/ka“, to je již zřejmé z kategorie, ve které vás snoubenci hledají.
Podrobnější popis služeb – Popište, co vše nabízíte, co dokážete navíc,  proč si vybrat právě vás.
Kvalitní fotografie – Lidé se rozhodují očima, proto nahrávejte co nejvíce fotek vaší práce. Kvalita fotek je také důležitá.

Podívejte se na svůj profil v katalogu, jak vypadá mezi ostatními a jak působí po rozkliknutí. Pokud na první pohled neosloví, je na čase ho vylepšit.


4. Rychlost odpovědi hraje roli

Snoubenci často osloví více dodavatelů najednou. Čím dříve odpovíte, tím větší šance, že si vás vyberou a budou reagovat. Ideální je reagovat do 24 hodin. Pokud odpovíte až za několik dní, je možné, že už si vybrali jiného dodavatele. Ale dobře vyplněný profil s pěknými fotografiemi dokáže zaujmout vždy.


5. Uzavřete odpověď otázkou

Pokud svou odpověď zakončíte otázkou, zvýšíte šanci na reakci. Například:

  • „Máte už vybranou písničku na první tanec?“

  • „Hledáte spíše romantický nebo moderní styl?“

  • „Dáváte přednost klasickému nebo neformálnímu pojetí?“

Lidé přirozeně odpovídají na otázky, a tím začnete konverzaci, která může vést k dohodě.


Správná odpověď na poptávku není jen o tom „být první“, ale hlavně o tom zaujmout, dát snoubencům relevantní informace a ukázat jim, proč by měli vybrat právě vás. S dobře napsanou odpovědí a kvalitně vyplněným profilem máte mnohem větší šanci získat zakázku.

Buďte profesionální, osobní a snažte se snoubencům usnadnit rozhodování – vyplatí se to!


TIP: Uložte si odpovědi do šablon

Náš systém vám umožňuje při psaní odpovědi uložit si odpověď do šablony a při další poptávce ji jednoduše použít a upravit dle potřeby. To vám usnadní a urychlí odpovídání, protože většina odpovědí je velmi podobná. Stačí jen přizpůsobit detaily konkrétní poptávce a máte hotovo během chvilky.